Având în vedere dorința noastră de a veni mereu în întâmpinarea clientului cu servicii de cea mai bună calitate, vă informăm că începând cu 01.06.2010, în caz daună, asiguratul va lua legătura cu societatea Asito Kapital la numărul de telefon 021/230.04.63 (sau 021/201.90.38 – Asistenta Tehnica Rutiera 24h/24h), de unde va fi îndrumat către o locație pentru a deschide dosarul de daună.
Pasul 1 – Trebuie sa ne anunți
Telefonic inspectorii de daune fac trierea daunelor in functie de specificul acestora, in functie de zona in care s-a produs dauna, in functie de pagubele rezultate in urma evenimentului, in functie de starea obiectului asigurat si nu in ultimul rand de timpul scurs de la producerea evenimentului. Telefonic vei primi informatii privind deschiderea dosarului de dauna, inspectia obiectului asigurat, documentele necesare pentru completarea dosarului de dauna – lista numere de telefon daune.
Pasul 2 – Deschidem dosarul de daună
Pentru evenimentele produse in afara municipiului Bucuresti, deschiderea dosarului de dauna are loc fie in localitatea unde s-a produs dauna fie la resedinta de judet, asiguratul este contactat de catre un reprezentant ASITO KAPITAL pentru a stabilirea detaliilor privind deschiderea dosarului de dauna – acceseaza lista cu resedinte de judet in care se pot deschide dosare de dauna.Documente ce trebuiesc prezentate la deschiderea dosarului de dauna:
- Autorizatie de reparatie, proces verbal emis de Politie sau Constat Amiabil
- Certificatul de inmatriculare al autovehiculului
- Carnetul de conducere al conducatorului auto care a condus autovehiculul asigurat in momentul producerii daunei
- Delegatie, Imputernicire sau procura (daca e cazul)
Formulare de completat de catre asigurat in momentul deschiderii dosarului de dauna: “Instiintare de dauna” – acest formular declanseaza deschiderea dosarului de daune si face parte din acesta, instiintarea producerii unei daune se face in scris pe document tipizat – acceseaza formular.Inspectia autovehiculul asigurat:Se identifica, se fotografiaza, se contabilizeaza pagubele si se stabilesc variantele de inlocuire sau reparatie ale acestora. Se emite “Nota de constatare” – acest formular este emis de catre inspectorul de daune catre asigurat si contabilizeaza pagubele, deasemenea contine o solicitare de accept de plata in alb pentru a fi completata de service-ul auto in care se face reparatia – acceseaza formular. Se inmaneaza asiguratului “Cererea de despagubire” – document tipizat ce va trebui completat dupa finalizarea reparatiei la masina, document ce poate fi furnizat si de service-ul auto – acceseaza formular.
Pasul 3 – Reparația autovehiculului
Asiguratul prezinta unitatii service-auto, nota de constatare si solicita reparatia autovehiculului. Daca apar eventuale pagube ce nu au fost observate si contabilizate in nota de constatare, inspectorul de dauna este informat de catre service-ul auto si va efectua o constatare suplimentara. Inainte sau la finalizarea reparatiei autovehiculului, reprezentantii service-ului solicita inspectorului de daune accept de plata in baza notei de constare si/sau a unui deviz de reparatie emis de acestia, inspectorului de daune analizeaza si aproba plata, in urma acceptului acestuia service-ul auto preda asiguratului autovehiculul reparat si trimite catre ASITO KAPITAL devizul detaliat si factura in original pentru plata.Predarea autovehiculului reparat catre asigurat inainte sau dupa primirea acceptului de plata, sau a platii efective a reparatiilor, tine strict de politica fiecarei societati de reparatii auto, astfel majoritatea unitatilor service-auto trimit si obtin acceptul de plata in timp util, inainte de finalizarea reparatiilor, pentru ca asiguratul sa nu astepte procesarea devizului de reparatii si avizarea platii ulterior finalizarii reparatiei. Astfel timpul consumat de asigurat pentru solutionarea unei daune se reduce. Unitati service-auto cu decontare directa – acceseaza lista.
Pasul 4 – Finalizăm dosarul de daună și plătim despăgubirile
Plata despagubilor se face direct in contul service-ului auto care a efectuat reparatia in baza unui deviz si a unei facturi de reparatie in orginal pe care inspectorul de dauna le primeste de la service-ul auto sau de la Asigurat. Asiguratul nu este implicat in procedura de plata decat daca:
Termenul de plata al despagubilor este de maxim 15 zile de la finalizarea dosarului de dauna, de la primirea de catre inspectorul de dauna a devizului si facturii de reparatie.
- reparatia s-a facut in regie proprie;
- service-ul auto ales de asigurat solicita acest lucru;
- asiguratul a optat pentru aceasta modalitate de plata.